laupäev, 1. november 2014

E-luger

Paar aastat tagasi ei osanud ma e-lugeritest suurt midagi arvata. Ma lihtsalt ei suutnud ette kujutada, et sellise tahvliga raamatu lugemine võiks olla mugav. Klassikaline raamat tundus rohkem nagu see päris asi olevat. Kõik aga muutus, kui Rahva Raamat mind ühe loosimise võitjaks kuulutas ning Kobo Aura mulle pihku surus.

Põhiinfo leiata Kobo kodulehelt.

Tegu on e-ink lugeriga, mis teeb selle silmasõbralikuks. Minu jaoks on suur pluss reguleeritav taustavalgustus- ma ei sõltub valgusallika olemasolust, mis tavaraamatu puhul on ülioluline. Lugeri sisemällu peaks tootja sõnul mahtuma umbes 3000 raamatut, lisades microSD kaardi, võib see number olla kuni 30 000. No katsuge ise sellist hunnikut raamatuid kaasas tassida! Tootja sõnul võib aku ühe laadimisega kesta kuni kaks kuud. Minu kogemus ütleb, et seda juhul, kui taustvalgustust ei kasutata. Nagu tavaraamatul on ka e-lugeril võimalik lisada järhehoidjaid ja tähtsad kohad markeriga markeerida. Kui Wifi sisse lülitada, saab võõrkeelsete tekstide puhul kasutada ka sõnastikku. Kindlasti on ülimugav ka kirjastiili ja suuruse oma maitse järgi sättimise funktsioon. Võimalik on lugeda ka mitut raamatut korraga.

Kobol on ka oma Reading Life raamatukogu, kus saab (kahjuks küll) tasuta ja tasulisi inglisekeelseid raamatuid. Rahva Raamatu ja Apollo veebipoodides on samuti saadaval päris korralik valik tasuta ja tasulisi raamatuid. Isegi "Tõde ja õigus" 4 esimest osa on täiesti ilma rahata saadaval!

Raamatute peale laadimine on suhteliselt lihtne. Mina kasutan selleks Adobe Digital Editions programmi.

Mis see lõbu siis maksab? Rahva Raamatus on selle hind hetkel 129 €.

Kas see luger on seda raha väärt? Absoluutselt ütlen mina. Kunagi sai raamatuid päris palju loetud, aga ühel hetkel jäi see kõik unarusse. E-lugeriga olen aga jälle raamatud enda jaoks avastanud, sest nüüd on neid mugav lugeda ja kaasas kanda.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar